7 Ocak 2013 Pazartesi

Domatesli makarna


"Maka, maka" diye arkamda döner durur Naz elimde makarna kavanozunu görür görmez. Bayılırız biz "maka" yemeye!  Naz' dan sonra özellikle dikkat ettiğim şey de suyunu mümkünse dökmemek yada pilav gibi çektirme usulü makarna yapmak! Dökmediğim o makarna suyu ile daha önce de belirttiğim gibi çorba yapıyorum.
Bu şekilde pişen makarnanın elbette tüm vitamini içinde kalıyor ve açıkcası çok daha lezzetli oluyor. Zaten sos hazırlarken de makarnanın suyundan eklerseniz sosunuz daha bir lezzetli olmaz mı?
Bu güzel fikir ile beni ilk tanıştıran sevgili Hülya Hoca olmuştur, sevgili Hülya Büyüktuna. Öğretmenler odasında kıymalı makarnayı bu şekilde yaptığını anlatıyordu bir keresinde ve ne kadar lezzetli olduğunu. Hamileydim o zamanlar, can kulağı ile dinledim. Sonra da ilk fırsatta kıymalı makarnayı onun usulüyle denedim. Ne kadar güzel olduğunu tekrar dile getirmeye gerek yok aslında, çünkü o tariften yenilerini türetmeye devam ettim gördüğünüz gibi...
  • 3 tane domates 
  • 1-2 diş sarımsak zeytinyağı
  • yaklaşık bir paket makarna
  • zeytinyağı
  • tuz
  • kuru nane yada kuru fesleğen



Geniş ve yayvan bir tencereye yağı koyun. Dövülmüş sarımsağı yağda çevirin. Rendelenmiş domatesi ekleyin ve suyunu çekene kadar hafifçe pişirin . Ardından naneyi ve makarnayı ekleyin ve kavurmaya devam edin. 
Üzerini geçmeyecek miktarda, makarnaların hizasında olacak şekilde sıcak su ekleyin. Eğer bir miktar et suyunuz varsa biraz da ondan karıştırabilirsiniz makarnaya ekleyeceğiniz suya. Çook daha lezzetli olacak, emin olun. 
Tuzunu da ekleyip kapağını kapatın ve pişmeye bırakın. 
Suyunu çektiğinde ocağın altını kapatın ve dinlenmeye bırakın. 5 dakika sonrasında nefis lezzetli, tüm vitaminini içine hapsetmiş makarnanız yemeye hazır sizi bekliyor. 
Bu ara kuru naneyi çok kullanır oldum; tarhana çorbasına, domatesli tavuk çorbasına, bulgur pilavına, makarnaya...

6 yorum:

  1. en sediğim makarnadır...
    ellerine sağlık canım.....

    YanıtlaSil
  2. akşam akşam canım çekti.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Ben makarna suyuna tavuk bulyon atıyorum ve suyuna da çorba yapardım. Üniversitede ogrenci iken keşfetmiştim ve arkadaslarım dalga geçmişti fakat çorbayı da pek bi sevmislerdi. Makarna için su sekilde de pisirebilirsiniz. Tencereye bir miktar sıvı yağ koyup makarnaları ilave ediyoruz ve hafif kahve renk alana dek kavuruyoruz üzerine su ilave edip pilav gibi pişiriyoruz :) -Zeynep-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynep hanım güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim,böyle yorumlara ihtiyacım var.Aynen ben de dediginiz gibi de yapıyorum ,onun adı da bizde kavruk makarna! Zaten domatesli makarna da onun versiyonlarından biri.
      Bulyon konusuna gelince evet tat katiyor orası kesin ama ben mümkünse gerçek et suyu kullanmaya gayret ediyorum. Çünkü bu sıra mono sodyum glutamat denen maddeye fena taktım. Allah hepimizin yardımcısı olsun...

      Sil
  4. Et suyu yapmayı ben tam olarak bilmiyorum bir arkadasım kemikleri duduklude kaynatiyor bir gün tv de önce kemikleri fırınlayip sonra duduklude kaynattilar siz nasıl yapıyorsunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında tamamen damak zevki. Ben et yada tavuk suyu yaparken tencerede eti yada kemiği biraz kavuruyorum .bu sırada dışında kızarmış bir doku oluşuyor,biraz yağ açığa çıkıyor falan. Bunun ardından sıcak suyu ekleyip güzelce ve hatta fazlaca pisiriyorum . Et suyunda aromalı bir tat sevmedigimden baharat,defne yaprağı yada sebze eklemiyorum içine. Seviyorsanız onları da etle birlikte kavurun biraz.daha lezzetli olacaktır. Sebze suyunu da böyle yapin size tavsiyem,lezzet katiyor.

      Sil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.